Medytacja i hipnoterapia

Medytacja

Spróbuj wykonać proste ćwiczenie medytacyjne. Prze­stań robić to, czym się w danej chwili zajmujesz, i usiądź na krześle z prostym oparciem. Zamknij oczy i licz od dziesięciu do jednego. Licząc, skoncentruj się na mięś­niach szyi, bezgłośnie mówiąc im, by się odprężyły. Powtarzaj ćwiczenie, dopóki nie minie sztywność karku i nie uspokoisz się.

Hipnoterapia

Autohipnozy musi nas nauczyć specjalista, lecz każdy może się odprężyć, stosując metodę głębokiego oddy­chania. Jeśli więc poczujesz się zestresowany w pracy, w pociągu lub w domu, poćwicz łagodne, głębokie oddychanie. Zrób wdech, policz w myślach do pięciu, jeszcze na chwilę zatrzymaj powietrze i powoli wykonaj wydech. Skupiaj myśli na każdym kolejnym oddechu. Powtarzaj to ćwiczenie, dopóki się nie uspokoisz.

Odżywianie

Specjaliści radzą, aby osoby żyjące w stresie spożywały częste, niezbyt obfite posiłki i unikały takich środków pobudzających, jak: herbata, kawa i czekolada. Lęk mo­że spowodować spadek poziomu cukru we krwi. Nale­ży więc jeść dużo świeżych warzyw, owoców, orze­chów i nasion. Kiedy jesteś wyjątkowo spięty, zdecyduj się na herbatkę uspokajającą z rumianku i dzikiej róży.

Witaj na portalu! Jestem nauczycielem akademickim z wieloletnim doświadczeniem, znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących edukacji i poszerzania swojej wiedzy. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony i aktywnego komentowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: